We zijn er!!! - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Gomarus Uganda - WaarBenJij.nu We zijn er!!! - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Gomarus Uganda - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!

Blijf op de hoogte en volg Gomarus

22 Februari 2014 | Oeganda, Masaka

Voordat we aankwamen op onze huidige bestemming (Masaka, nog niet op de basisschool) hadden we eerst een reis gemaakt van wel meer dan 24 uur. Vrij slopend en weinig slaap, maar uiteindelijk was het lange reizen het allemaal waard. Bij de aanblik van het landschap en de gevarieerde huisjes, in kleur en vorm, was iedereen plotseling haar vermoeidheid vergeten.

Toen we uitstapten in Entebbe om 04:00 (Ugandese tijd) kwam gelijk de hoge temperatuur ons tegemoet, waar we zeer van opkeken en van genoten. De beveiligers op de parkeerplaats van het vliegveld met grote geweren waren nog wel even wennen voor sommigen van ons. Wanneer we om ons heen keken, zagen we in kleine winkeltjes en hoekjes van het vliegveld Ugandezen slapen. Na een uur begon de soms hobbelige rit naar Masaka, waarbij we onze ogen uitkeken. Kinderen zonder broekje, baby's op de rug van hun moeder en overal op de winkeltjes de welbekende merken die je ook vindt in de westerse wereld. Moeiteloos reed Sunday (onze buschaufffeur) over de soms hobbelige weg en af en toe steile hellingen naar onze bestemming. Daar kwamen we ongeveer om 09:00 aan. We werden hartelijk welkom geheten met dikke knuffel door Samantha, onze Ugandese begeleider. Daarna mochten we even relaxen in onze tent en slapen, helaas niet voor lang, want de zon brandde ons onze tent uit. Om 13:00 gingen we lekker lunchen met pizza en fanta of cola, wat bij iedereen goed in de smaak viel. Deze zaterdag bestond vooral uit uitrusten van de reis. De dagboekjes worden druk bijgehouden en er worden wild spelletjes gespeeld. Om een uur of vijf, toen het weer wat was afgekoeld, vertrokken we voor een korte wandeling door Masaka, om aan te komen in een restaurantje.
Op het moment van uploaden zitten we lekker te eten in dat restaurantje, waar we genieten. We hopen jullie zo een indruk te kunnen geven van onze belevenissen tot nu toe, en we hopen snel weer wat te uploaden. Morgen vertrekken naar Lwengo en dan gaan we beginnen aan de lesweek. We hebben er zin in! Maar voordat we morgen vertrekken bezoeken we eerst een echte Ugandese kerk!!

• 22 Februari 2014 - 17:22

Ineke De Haas:

Fijn te lezen dat jullie al zo goed zijn aangekomen!
    Geniet met volle teugen van deze reis.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.........
    Grtz, Ineke

• 22 Februari 2014 - 17:24

Lolke En Joke:

super, nu kan het werk beginnen. veel succes en geniet ervan

• 22 Februari 2014 - 17:28

David De Jong:

Wat prachtig. Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Vanuit een wat frisser Groningen wens ik jullie een geweldige tijd toe en hoop dat deze ervaring jullie leven mag verrijken. Ik hoop dat jullie mij bijpraten als jullie terug zijn

• 22 Februari 2014 - 17:46

Stefan Van Der Veen:

Goed om te lezen dat alles goed gaat! Geniet!!!

• 22 Februari 2014 - 17:53

Janny Nijhof:

Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is. Het werk gaat beginnen. Heel veel plezier, rust en Gods zegen!

• 22 Februari 2014 - 18:23

Henk & Nienke Van Luit:

Wat een goede eerste berichten!
    Fijn dat jullie er zo van genieten.
    Van die zon kunnen wij alleen maar dromen ;-)
    Heel veel plezier met elkaar.
    Een fijne zondag en suc6 als het "echte werk" maandag gaat beginnen.

• 22 Februari 2014 - 19:35

Linda:

Leuk meiden, fijn dat jullie er zijn! Heel veel plezier!

• 22 Februari 2014 - 19:43

Dirk Roorda:

hoi allen, met name Dorieke,
    dus als jullie goed je best doen horen we over een tijdje in Uganda kinderen heel mooi Engels spreken ... met een licht Noordelijk accent, Noord-Nederlands dan.
    ik zou zeggen, maak er wat van!

Dirk en Herma

• 22 Februari 2014 - 19:52

Amber Boven:

Wat leuk om dit te lezen, het brengt hele mooie herinneringen naar boven.
    Veel plezier en succes met het maken van jullie eigen prachtige herinnering!

Groetjes, Amber

PS: Oh en geef Samantha en Sunday nog maar een extra knuffel van me :)

• 22 Februari 2014 - 20:05

Jack En Grietje Bakker:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Uganda na een hele lange reis! We denken aan jullie en veel sterkte met alles. Geniet ervan!

• 22 Februari 2014 - 20:58

Tiemen Schutte:

Ik hoop maar dat jullie zwarte pepermuntjes hebben voor die kerkdienst. Geniet er van!

• 23 Februari 2014 - 00:45

Merel Mollema:

Hoi allemaal!

Fijn dat jullie aangekomen zijn. Ik heb jullie nog even gevolgd met het vliegtuig via internet.
    Hopelijk beleven jullie een mooie tijd daar.
    Nog wel even een dingetje: deze blog staat nog steeds gekoppeld aan mijn facebook, zouden jullie dat misschien uit kunnen zetten?
    Speciaal voor Loïs: pRettige sfeeR en maak er wat moois van!
    En moeders, geven jullie Samantha en Sunday ook een knuffel van mij?

Liefs Merel

• 23 Februari 2014 - 08:32

Albert En Alies Boerma:

Fijn dat het goed gaat. Geniet ervan. Leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Speciaal voor LAURA......zet'm op en geniet van de heerlijke warmte daar, of is het soms té warm?
    Suc6 met alles!
    Groetjes Albert en Alies, Barend, Tiemen en Jorick

• 23 Februari 2014 - 09:28

Leonie Van Der Veen:

Hey fijn dat jullie goed zijn aangekomen, ik wens jullie een hele goede tijd daar. Een hoop nieuwe indrukken, gaaf

• 23 Februari 2014 - 14:02

Rolf En Inge Jongman:

Goed begin, dit klinkt allemaal super! Geniet ze met zijn allen en we zijn benieuwd naar het vervolg!

• 23 Februari 2014 - 14:09

Esther Koop:

Lieve Kirsten,
    Fijn om te weten dat je goed bent aangekomen. We denken aan en bidden voor je en wensen je een hele goede ijd toe!
    Liefs, Karsjen, Esther en Hannah

• 23 Februari 2014 - 15:46

Boudewijn, Ans En Caroline De Vries:

Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Geniet maar veel en neem veel foto's. Veel plezier allemaal. XXX voor Anne, iedereen een hartelijke groet!

• 23 Februari 2014 - 18:14

Willy Van Wijnen:

Laat maar een spoor van vrolijkheid achter.

• 24 Februari 2014 - 08:14

Nanda En Thomas:

Heee lief zussie,
    Super gaaf dat je daar nu bent! Jullie gaan het vast geweldig doen.
    Geniet van deze bijzondere ervaring!!!!
    Zijn super trots op jou.
    Een kroel van Milan:-)

Liefs xx Thomas en Nanda

• 24 Februari 2014 - 10:58

Samuel Joel:

Hai Leonie,

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Stekte en geniet van de kinderen daar.

Samuel

• 24 Februari 2014 - 11:19

Franciska:

Hee lieve moeders en de rest natuurlijk ook :)
    Ik wens jullie een hele mooie tijd toe in het supermooie Uganda!
    Hopelijk kunnen jullie voortzetten wat wij vorig jaar hebben opgezet!
    Veel plezier en succes!
    En de lieve groetjes voor Sunday en Samantha!

Groetjes Franciska

• 24 Februari 2014 - 13:40

Oma Kramer:

Lieve Kirsten,
    Fijn dat je goed in Uganda bent aangekomen.
    Mooi om jullie te volgen via het verslag.
    Ik leef erg met jullie mee.
    Veel plezier en succes voor jullie allemaal.
    OMA

• 24 Februari 2014 - 15:12

C & A Roorda , Assen.:

Hallo Dorieke,,

Wat fijn dat je daar nu bent en met het programma kunt beginnen.
    Al gewend aan de warmte?
    Is het eten daar lekker?
    Veel succes en de groeten aan je vriendinnen en aan al die lieve
    kinderen aan wie je Engels gaat leren!
    Lieve groeten van Opa en Oma Roorda.

• 24 Februari 2014 - 19:41

Jan En Stieneke De Jong:

Lieve Dorien en iedereen,

Fijn dat de start zo goed is gegaan!
    Heel mooi om de berichten te lezen en wat een indrukken hebben jullie al opgedaan, vooral vanmiddag bij de mensen thuis! Veel succes, een goede gezondheid en een onvergetelijke tijd gewenst!

Jan en Stieneke de Jong

• 24 Februari 2014 - 20:16

Simone Heemstra:

Beste allemaal,
    Leuk om gelijk al zoveel van jullie te horen/te lezen! Fijn dat het goed gaat,wel warm dus zo te lezen! Succes meiden, de groetjes voor o.a. Dorien en Gerda! Gr. Simone

• 24 Februari 2014 - 23:17

Oma Smallenbroek:

Voor alle dappere meisjes en in het bijzonder Laura
    Heel fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.G
    Geniet van dit avontuur en veel heel veel sterkte met alles
    Wat je tegenkomt wat zo anders is als thuis.
    Liefs opa en oma

• 25 Februari 2014 - 11:55

Chantal (be-more):

Wat Fijn dat jullie zo goed zijn aangekomen. Had al van Samantha gehoord dat jullie een lekker dagje hebben gehad. Ik zei jullie morgen! Nogmaals 'welcome in Uganda'

• 25 Februari 2014 - 23:54

Miranda:

Lief zusje,
    Ik hoop dat je niet vergeet te genieten ondanks alle indrukken.
    Tover een lach op de gezichten van de kinderen :)
    Denk om jezelf en om elkaar en kom aub heelhuids terug.
    Heel veel plezier daar, wij denken aan je. Groetjes van A. Van de zorgboerderij,
    Hij wilde ook naar Uganda haha.

Liefs!

• 01 Maart 2014 - 18:44

Opa En Oma Roorda.:

Hallo Dorieke en de rest. Wat leuk dat jullie ook een bedtijd voorgeschreven krijgen. Heeft het geholpen? Was het moeilijk om al weer afscheid te nemen van die lieve kinderen. Ze zullen jullie vast niet gauw vergeten. Veel succes met wat er de volgende week op het programma staat. Wij gaan zondag de verjaardag van Tante Sijgje vieren. Lieve groeten van opa en oma Roorda.